Futás enyhe magas vérnyomás esetén

A só: barátja vagy ellensége a futóknak?

:) A vérnyomás csökkentése egy légzési technika segítségével. Bhaktipád Dász

A vérnyomásról érdemes tudni, hogy az életkorral lassan emelkedik, és az esetek többségében sosem derül ki, hogy már […] Egy amerikai egyetemen több mint felnőttel végeztek el egy olyan hathónapos vizsgálatot, melyben arra keresték a választ, vajon az átlag 63 éves, enyhe magas vérnyomással küzdő, gyógyszert nem szedő emberek szívére milyen hatást gyarkorol a testedzés. Ezért sokszor alattomosnak mondják… A betegségek, különösen a szív- és érrendszeri futás enyhe magas vérnyomás esetén általában megelőzhetők rendszeres testedzéssel.

Nincs ez máshogy a magas vérnyomással sem.

futás enyhe magas vérnyomás esetén

Mi a helyzet azonban akkor, ha már kialakult egy enyhe magas vérnyomás? Hiszen a testedzés maga is — ugyan csak időszakosan — vérnyomásemlekedéssel jár.

Meglepően könnyen csökkenthető a magas vérnyomás?

A felmérés során a résztvevők heti 3 alkalommal amolyan klasszikus edzőtermi edzésen vettek részt: egy 15 perces cardio bemelegítést — gyaloglást, biciklizést — követően kis súlyokkal minden izomcsoportot átmozgattak sorozat erejéig, sorozatonként ismétléssel, végül az életkoruknak megfelelő alacsony-közepes pulzusértékeken még 30 percet gyalogoltak, tapostak, tekertek. A résztvevők többsége túlsúlyos volt, és korábban sosem edzett rendszeresen.

A vizsgálatot megelőzően ellátták őket az egészséges táplálkozással kapcsolatos információk garmadájával, de senkit sem köteleztek arra, hogy szigorúan diétázzon, vagy fogyjon le.

  • Vérnyomáscsökkentés a futópadon | Well&fit
  • Mit és hogyan edzhetsz, ha magas a vérnyomásod? | Peak girl
  • A legjobb sportok magas vérnyomás esetén - HáziPatika
  • Miért alattomos ez a betegség?
  • Sőt, az orvosok még ennél is alacsonyabb vérnyomás elérését és megtartását ajánlják a szív- és érszövődmények minél eredményesebb mérséklése érdekében, ha a magas vérnyomás mellett más kockázati tényezők is fennállnak.

A mozgásprogram megkezdése előtt természetesen mindenki külön konzultált orvossal, aki jóváhagyta, támogatta a nem magas intenzitású, hanem kifejezetten kis vagy közepes erősségű mozgásprogramokat, az életkoruknak, aktuális egészségi állapotuknak megfelelő terhelést.

Az eredmények a fél év elteltével a következők voltak: A vizsgálat előtt és végén elvégzett, a szív és tüdők munkájára vonatkozó felmérés értékei javultak. A szív üregeinek falai nem keményettek meg, a szív méretében nem állt be veszélyes elváltozás.

  1. Hogyan lehet gyógyítani a magas vérnyomás első fokát
  2. Magas vérnyomás (hypertonia) tünetei, okai, kezelése
  3. A só: barátja vagy ellensége a futóknak? | Futásról Nőknek

A résztvevők izomereje nőtt, testzsír százalékuk csökkent. Míg a vérnyomás első számértékében, az ún.

futás enyhe magas vérnyomás esetén

Az eredmények hatására az emberek önbizalma, önértékelése is javult. A rendszeres testmozgás, legalább heti 3 alkalommal, alkalmanként legalább 35 percnyi cardiomozgással talán a leghatásosabb eszköz a kezedben a magas vérnyomás kordában tartásához, futás enyhe magas vérnyomás esetén minden más érrendszeri elváltozás megelőzéséhez! A lényeg a magas intenzitás, magas pulzusszámok és nehéz edzőtermi súlyok kerülése.

futás enyhe magas vérnyomás esetén

Egy 40 éves ember esetében az optimális pulzusszám egy ilyen edzésen50 évesen60 évesen pedig körül van. Ezeket az értékek azonban lehetnek kicsit alacsonyabbak vagy magasabbak az egészségi állapotodnak megfelelően.

futás enyhe magas vérnyomás esetén

Ezt érdemes az orvosoddal személyre szabottan egyeztetned! A lényeg, hogy vérnyomásértékeid közelebb kerülnek az optimálishoz, ha testedzéseid során a hangsúly a moderáltságon és a gyakoriságon van!

A só: barátja vagy ellensége a futóknak?

Vágj bele Te is! Cikkünk szerzője a Fitnet alapító főszerkesztője. Kapcsolódó cikkek.

Olvassa el is